Dr David Löw Beer

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Research Associate
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+49 331 28822-395

About

IASS Project

  • Futurisation of Politics

Research Interests

  • Ecological and Environmental Economics
  • Ecosystem Services
  • Sustainable investment, divestment and sovereign wealth funds
  • Innovative financing instruments
  • Economics Education for Sustainable Development

Curriculum Vitae

  • 03/2015 – 12/2016: Freelance Author of teaching material on topics related to gender and sustainability, i.a. for German Federal Association for Civic Education, State Institute for Teacher Training and School Development, Hamburg
  • 10/2011 – 06/2016: Lecturer at the Universities of Lüneburg, Hamburg, Koblenz-Landau, Hamburg University of Applied Sciences and various non-state entities on economic, political, and educational science topics
  • 10/2011 – 04/2016: PhD, Department of Economics, University of Koblenz-Landau: Economics Education for a Sustainable Development
  • 08/2014 – 12/2014: Visiting scholar at the GUND Institute for Ecological Economics, University of Burlington, Vermont, USA
  • 12/2012 – 3/2013: Research Associate, Leuphana University Luneburg, Institute for integrative studies
  • 08/2009 – 08/2011: Fellow of Teach First Germany at a Comprehensive School in Dortmund, Germany
  • 10/2003 – 05/2009 : Student of International Economics (Diploma), Eberhard Karls University, Tübingen
  • 08/2005 – 07/2006: Student abroad, Universidade Federal Fluminese, Niterói, Brazil

Selected Publications prior to joining the IASS

  • Ökonomische Bildung für eine nachhaltige Entwicklung. Eine phänomenographische Untersuchung in der Lehrerinnenbildung [Economics Education for Sustainable Development. A Phenomenographic Inquiry into Teacher Training]. Barbara Budrich: Opladen, Berlin, Toronto, 10/2016
  • Die absurden Grenzen der Wirtschaftswissenschaften [The absurd Borders of Economics]. In: Böckmann, Laura et al. (Ed.): Per Absurdum. Das Absurde als Lebensentwurf und Denkmodell: 11 Versuche. LIT: Berlin, Münster, 08/2016, p. 168-179
  • Historische Finanzkrisen als Anlässe für ökonomische Bildungsprozesse. Konkretisiert am Beispiel des Tulpenfiebers im Holland des 17. Jahrhunderts. [Historic Speculations as occasions for processes in economic education. Specified by the example of the Dutch Tulipmania in the 17th century] Zeitschrift für ökonomische Bildung, 04/2016, p. 87-109 (with Sören Asmussen)
  • Kritische Aspekte der ökonomischen Bewertung und des Managements von Ökosystemdienstleistungen [Critical aspects of the economic valuation and the management of ecosystem services]. In: Arndt, Holger (Ed.): Das Theorie-Praxis-Verhältnis in der Ökonomischen Bildung. Jahresband der deutschen Gesellschaft für ökonomische Bildung. Schwalbach/Ts., 02/2016, p. 226-240
  • Wirtschaftswissenschaftliche Qualifikation von Primarschullehrkräften – Ergebnisse einer hochschuldidaktischen Interventionsstudie [Economic qualification of elementary school teachers – results of an university intervention study] . In: Retzmann, Thomas (Ed.): Ökonomische Bildung in der Primarstufe und Sekundarstufe 1. Jahresband der deutschen Gesellschaft für ökonomische Bildung. Schwalbach/Ts, 02/2014, p. 387-402 (with Sören Asmussen)
  • Partizipation am Beispiel von Preisbildung [Participation by the example of the price setting mechanism]. In: Stoltenberg, Ute (Ed.): Weltorientierung durch Bildung für eine nachhaltige Entwicklung. Theoretische Grundlagen und Praxis des Sachunterrichts in der Grundschule. Bad Homburg, 08/2013, p. 65-79
  • Teilhabe durch Fachlichkeit. Erste Grundzüge einer Konzeption ökonomischer Bildung im Sachunterricht [Participation through technical competence. First elements of a conception of economic education in basic social sciences]. In: Widerstreit Sachunterricht, Nr. 18, 10/2012, p. 1-10 (with Sören Asmussen)
  • Change from Below: Student Initiatives for Universities in Sustainable Development in: Leal Filho, W. (Ed.): Sustainable Development at Universities: New Horizons. Peter Lang: Frankfurt/Main, 10/2012, , 10/2012, p. 733-743 (with Moritz Drupp, Alejandro Esguerra, Lena Keul, Simon Meisch and Felix Roosen-Runge)

Further Information

Honors and Awards

  • 10/2011 – 2/2015: PhD scholarship of the Hans Boeckler foundation
  • 10/2005 – 5/2009: Scholarship of the Hans Boeckler foundation